Zaměření: |
|
Délka přípravy: | 4 roky |
Způsob zakončení studia: | Maturitní zkouškou |
Poskytované vzdělání: | Úplné střední odborné |
Popis oboru:
Čtyřletý maturitní obor zaměřený na automatizaci strojírenské výroby nebo na provoz lanovek a vleků je vhodný pro chlapce i dívky. V prvním, druhém a třetím ročníku je vyučováno podle stejného vzdělávacího programu, od čtvrtého ročníku je studium rozděleno podle uvedeného zaměření. Absolvent získá široké základy v teoretické výuce i praktické dovednosti v oblastech strojírenské výroby, montáží, obsluhy a údržby strojů a zařízení. Absolvent zaměření na provoz lanovek a vleků navíc absolvuje kurz řízení pásových vozidel, kurz výškových prací a záchranářský kurz . Uplatní se jako servisní technik, strojní zámečník, montér a mechanik strojů a zařízení. V lyžařských areálech může pracovat na pozici – vedoucí provozu, strojník lanové dráhy, obsluha systémů technického zasněžování, nebo jako řidič sněžných pásových vozidel. Absolvent zaměření na automatizaci strojírenské výroby se uplatní jako servisní technik, strojní zámečník, montér a mechanik strojů a zařízení, programátor a obsluha CNC strojů, ale i v technicko-hospodářských funkcích ve strojírenských podnicích. Dále může pracovat u firem dodávajících technologie a zajišťujících servis výrobním podnikům. Součástí studia je možnost získat na konci třetího ročníku výuční list v oboru 23-51-H/01 Strojní mechanik. Po vykonání maturitní zkoušky se může ucházet o studium na vysoké škole.
Absolvent je veden po celou dobu studia v teoretickém i praktickém vyučování, ale i při dalších aktivitách k tomu, aby:
- Zhotovoval podle technické dokumentace strojírenské výrobky,
- Volil vhodné materiály, nářadí, nástroje a měřidla,
- Sestavoval, oživoval a seřizoval strojírenské výrobky,
- Volil podle dokumentace vhodné postupy montáže, nářadí a pomůcky,
- Prováděl kontrolu, opravy, servis a údržbu strojírenských výrobků, součástí a funkčních celků strojírenských zařízení,
- Obsluhoval, seřizoval a programoval CNC obráběcí stroje,
- Využíval CAD a CAM software pro tvorbu výkresové dokumentace a programů pro CNC stroje,
- Dbal na bezpečnost práce a používal vhodné osobní ochranné pracovní pomůcky při všech činnostech.
Pořadí | Vzdělávání | Předmět | I. | II. | III. | IV. | Celkem |
1. | Jazykové a estetické | Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 2 | 3 | 10 |
2. | Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | |
3. | Německý jazyk | – | – | 2 | 2 | 4 | |
4. | Společenskovědní | Občanská nauka | 1 | 1 | 1 | – | 3 |
5. | Dějepis | 2 | – | – | – | 2 | |
6. | Přírodovědné | Základy ekologie a chemie | 1 | 1 | – | – | 2 |
7. | Fyzika | 2 | 2 | – | 4 | ||
8. | Matematické | Matematika | 3 | 2 | 2 | 3 | 10 |
9. | Pro zdraví | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
10. | Zdravověda | – | – | – | 1 | 1 | |
11 | I+K technologie | Informační technologie | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
12. | Ekonomické | Ekonomika | – | – | 1 | 2 | 3 |
13. | Výrobky | Technická dokumentace | 2 | 1 | 1 | – | 4 |
14. | Strojírenská technologie | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | |
15. | Strojnictví | 2 | 2 | 1, 5 | 5, 5 | ||
16. | Technická mechanika | – | 2 | 2 | – | 4 | |
17. | Elektrotechnika | – | – | – | 2 | 2 | |
18. | Technologie | 2 | 2 | 2 | 3 | 9 | |
19. | Legislativa dopravních zařízení | – | – | – | 1 | 1 | |
20. | Montáž, servis a opravy výrobků | Odborný výcvik | 6 | 12 | 12 | 7 | 37 |
Teoretická výuka týdně | 26 | 22 | 21, 5 | 24 | 93, 5 | ||
Odborný výcvik týdně | 6 | 12 | 12 | 7 | 37 | ||
C e l k e m t ý d n ě | 32 | 34 | 33, 5 | 31 | 130, 5 |