Studenti Integrované střední školy v Nové Pace studovali v Oxfordu

Čtyřicet studentů Integrované střední školy v Nové Pace navštívilo ve dnech 17. – 23. října Anglii v rámci Výzvy 56. Cílem jejich výpravy bylo anglické univerzitní město Oxford.

vyzva56

Naše škola se přihlásila do projektu, díky němuž bylo možné zdarma vycestovat do Velké Británie a umožnit tak žákům vidět nejen zajímavosti a památky cizí země, ale také absolvovat krátký jazykový kurz anglického jazyka přímo v oxfordské škole.

Naše výprava nasedla do autobusu v sobotu 17. října v jedenáct hodin dopoledne pod vedením svých pedagogů – Mgr. Jany Kriegelové, Mgr. Renaty Němcové a Radomíra Mikysky. Cestou jsme ještě přibrali deset gymnazistů a jednoho učitele ze Dvora Králové, a pak už nic nebránilo tomu vyrazit vstříc novým zážitkům. Cesta vedla přes Německo, Holandsko a Belgii do francouzského města Calais, kde jsme se v nočních hodinách nalodili na trajekt, který nás kanálem La Manche dopravil do anglického Doveru. Zde jsme pokračovali naším autobusem až do Oxfordu. Kolem jedenácté hodiny dopoledne jsme dorazili na určené parkoviště, kam se začaly sjíždět hostitelské rodiny. Tohle byl trošku adrenalin, protože nikdo netušil, ke které rodině byl přidělen. Většinou se jednalo o přistěhovalce žijící již delší dobu v Anglii, a o to to bylo zajímavější. Když se podařilo všechny žáky umístit do rodin, domluvili jsme si po ubytování sraz všech žáků a vydali jsme se na prohlídku Oxfordu. Po městě jsme se přemisťovali městskou dopravou a využívali jsme celotýdenní jízdenku, kterou jsme po příjezdu obdrželi. Obdivovali jsme památky, navštívili univerzitní kostel, zavítali jsme do muzea Museum of Natural History. Všude jsme pořizovali fotografie a nasávali báječnou atmosféru. Večer nás čekala večeře v rodinách a poté zasloužený spánek po dlouhých hodinách strávených v autobusu.

Přístav v Calais Čekáme na hostitelské rodiny Návštěva univerzitního kostela Společné foto před Museum of Natural History

Druhý den jsme pokračovali v prohlídce Oxfordu, především univerzitního komplexu a podél řeky Temže. Studenti pak dostali krátký rozchod a ve stanovený čas se všichni shromáždili před školou, kde byli rozděleni do skupin podle svých znalostí anglického jazyka, a nastala odpolední výuka angličtiny s rodilými mluvčími. I my, vyučující, jsme dohlíželi na jejich vyučování, které probíhalo v klidu, někdy bylo trochu úsměvné, když žáci nepříliš jistí v anglickém jazyce, nevěděli, co mají odpovědět. Ale i přesto si dokázali poradit, protože angličtí lektoři byli velmi trpěliví a přátelští.

Prohlídka Oxfordu U řeky Temže A do školy.. Výuka angličtiny Ve škole

V úterý jsme si dali sraz již brzy ráno a naším autobusem jsme vyrazili do Shakespearova rodiště, městečka Stratford-upon-Avon. Počasí nám přálo, dopoledne bylo zalité sluncem, městečko velice malebné, všude spousta zajímavých staveb, obchůdků, sympatických kavárniček s venkovními zahrádkami. Jen toho času kdyby bylo více! Ale co naplat, museli jsme se vrátit do Oxfordu, protože žáky opět čekala výuka. Po jejím skončení se žáci mohli jít sami projít po Oxfordu, podívat se po obchodech, neboť měli ještě dost času, než se podávala večeře u náhradních rodičů.

Návštěva městečka Stratford-upon-Avon V městečku.. Hromadné foto Opět ve škole

Ve středu jsme se opět sešli velmi brzy na našem místě a autobusem se přemístili k zajímavé historické památce, hradu Warwick. Vzhledem k vysokému vstupnému jsme si prohlédli okolí, udělali spoustu fotek, a poté odjeli zpět do Oxfordu, kde žáky čekala závěrečná výuka. Jako překvapení pro ně naši angličtí kolegové přichystali certifikát o absolvování jazykového kurzu a možnost vyfotit se v taláru a typické absolventské čepičce. Tohle si studenti rozhodně užili, což je patrné z jejich rozesmátých tváří na fotografiích.

Městečko Warwick

Hrad Warwick Jdeme k autobusu Máme diplom!

Učitelé se skvělým Romanem Grossmanem

Večer bylo třeba vše sbalit, rozloučit se s hostitelskou rodinou a v časných ranních hodinách dorazit na známé místo. Odtud jsme se přemístili městskou dopravou k našemu autobusu a vyrazili k poslednímu cíli. Před námi byl celý den strávený v Londýně. Londýnská metropole je obrovská a jeden den je opravdu žalostně málo, proto jsme se museli rozhodnout, co stojí za zhlédnutí, co nesmíme určitě opomenout. Naší první zastávkou bylo muzeum voskových figurín Madame Tussaud´s. Tady jsme byli všichni ve svém živlu. Možnosti vyfotit se se světoznámou celebritou neodolal nikdo a všichni si dozajista odnesli zajímavý zážitek.

Angl_20

Angl_21

Poté jsme se přesunuli londýnským metrem k vědeckému muzeu – Science Museum. Zde si studenti přišli opravdu na své, a po prohlídce jsme se vydali na obhlídku toho nejzajímavějšího, co Londýn skýtá a co jsme také dokázali stihnout. Samozřejmostí byl Buckinghamský palác, Westminster Abbey, Trafalgar Square, London Eye či Big Ben. Zážitků přibývalo úměrně k bolavým nohám, ale nikdo se nevzdával. Den jsme ukončili na slavné Oxford Street, kde všichni dostali rozchod, aby mohli nakoupit dárečky a suvenýry pro své blízké a pro sebe, někteří využili celodenní jízdenku do metra i během tohoto volna a stihli si prohlédnout i Tower Bridge.

V metru Před Science Museum Buckinghamský palác

malá zastávka Big Ben

Ve stanovenou dobu se všichni do jednoho dostavili na určené místo. Metrem jsme se pak přemístili k našemu autobusu, a po zjištění, že jsme neutrpěli žádné ztráty, jsme vyrazili směrem k domovu.

Odplouváme z Doveru

Myslím, že mohu hovořit i za své kolegy, že se náš pobyt vydařil, neměli jsme nikde žádné problémy, studenti byli spolehliví, zkrátka jsme s naší školou obstáli, o čemž svědčí i slova našeho delegáta pana Romana Grossmana z Grossman Agency, který celý pobyt k naší spokojenosti zajišťoval. Svěřil se nám, že tak skvělý kolektiv žáků a učitelů už dlouho nezažil, že mu s námi bylo dobře a bude určitě vzpomínat. K tomu se nedá nic dodat, snad jen to, že je to pro nás velká motivace k další práci a že taková pochvala zahřeje na duši.

Děkuji tedy ještě jednou všem a věřím, že budou všichni souhlasit, že to byl úžasný týden!